.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاری همایش "چالش ها و راهکار های توسعه مازندران" در تنکابن

مرد سال صنعت ایران در همایش"کارآفرینی در مازندران؛چالش ها و راهکار های توسعه"که در تنکابن برگزار شد " ثروت های نفتی" را مهمترین عامل رنگ باختن خلاقیت در جامعه امروزی دانست و گفت:متاسفانه موتور خلاقیت در خلاقترین قوم جهان خاموش شده است.

به گزارش شمال نیوز از تنکابن،علی اصغر جهانگیری گفت:تا کنون به دلیل درآمدهای نفتی به مسائل دیگر برای ایجاد شغل و کارآفرینی پرداخته نشده؛در حالی که ما می توانیم از ایده پردازی های سایر کشورها برای ایجاد فرصت های شغلی استفاده کنیم.
وی اظهار داشت:متاسفانه وفور مدرک در دانشگاه ها که امسال به چهار و نیم میلیون خوهد رسید،آن را بی اعتبار کرده و این در حالیست که حتی برای یک درصد از آنها نیز فرصت های شغلی پیش بینی نشده است.
کار آفرین نمونه کشور آشنا نکردن جوانان با مدیران خط اول جامعه،ترجمه کتاب های خارجی بدون انطباق آن با شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور و تغییر الگوی جهانی تولید در کشور های صنعتی را از جمله مشکلات پیش روی کارآفرینی در ایران دانست و ادامه داد:این عوامل باعث شده تا کارخانجات و شرکتها قادر به رقابت با محصولات مشابه خارجی نباشند و یکی پس از دیگری به تعطیلی کشده شوند.
وی افزود:کشور های جنوب شرقی آسیا با استفاده از روش مهندسی معکوس و بدون هزینه سربار محصولات خود را تولید می کنند؛این در حالی است که ما برای تولید هر واحد کالا 150 سربار داریم!! و به همین دلیل است که صنایع ما دائما درجا می زنند.
جهانگیری با بیان اینکه تا 8 سال دیگر نفتی برای صادرات نخواهیم داشت،گفت:از امروز تا 5 سال فرصت داریم تا با الگوی جدید جهانی آشنا شویم.
سمینار کارآفرینی در مازندران؛چالش ها و راهکار های توسعه در مازندران با تلاش انجمن کارآفرینی دانشگاه پیام نور تنکابن برگزار شد.
ترگس لاریجانی،دبیر سمینار هدف از برگزاری آن را ارتباط موثر و عملیاتی بین دانشگاه و صنعت،استفاده از تجربیات کارآفرینان برتر کشور و بررسی چالش ها و راهکار های پیش روی کارآفرینان در کشور ذکر کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.066 seconds.